COLORFUL KOREA
The unique Art Corner by Hotel Clark Budapest and Leo Bistro proudly presents its upcoming new exhibiton, "Colorful Korea," introducing contemporary South Korean artworks of the prestigious Kalman Maklary Fine Arts in Budapest. This event brings together a diverse array of works of internationally renowned Korean contemporary artists, allowing viewers to observe the interplay between traditional Korean aesthetics and modern artistic ideals.
The participating South Korean artists represent various generations but share a common dedication to reflecting their Korean heritage through their art. They draw inspiration from both Korean craftsmanship and East Asian philosophy. Many artists have returned to Korean traditional materials and techniques after exploring Western art forms, finding a way to express their Korean identity while remaining contemporary.
This exhibition highlights the artists’ quest for self-identity, which resonates with a broader trend in South Korea today—an appreciation and pride in Korean cultural traditions. This resurgence has also caught the attention of the West, not only through popular music (K-pop) but also through historical dramas and traditional Korean arts and crafts, attracting a growing number of international admirers.
Among the exhibitors, Suh Jeong-Min and Ilhwa Kim have achieved global recognition by integrating Korean hanji paper into their art, creating a unique voice that reflects their cultural identity. Their work captivates audiences with its vibrant color palettes and sensual materials, appealing across cultural boundaries. Their art embodies movement and joy, with Eastern and Korean elements enhancing the sensory experience rather than dominating it.
Each of the exhibiting artists—Suh Jeong-Min 서정민 (1962), Ilhwa Kim 김일화 (1967), Lim Dong-Lak 임동락 (1954), and Hur Kyung-Ae 허경애 (1977)—bring a distinctive perspective. Their use of vivid color, even within a single hue, adds contrast and intrigue to the surface effects. Hur Kyung-Ae, Ilhwa Kim, and Suh Jeong-Min blur the lines between painting and sculpture, as their works extend from the canvas into space. While the sculptor Lim Dong-Lak, utilizing digital design tools, translates East Asian philosophical concepts into a spatial language.
SZÍNPOMPÁS KOREA
A Hotel Clark Budapest és Leo Bistro különleges Art Corner kiállítás-sorozatának következő állomása dél-koreai kortárs képzőművészeti alkotásokon keresztül mutatja be a „színpompás Koreát” a budapesti Kalman Maklary Fine Arts gazdag anyagából válogatva. Kiemelkedő tehetségű, nemzetközi szinten elismert művészek munkái együtt, egyszerre láthatóak ezen a csoportos kiállításon, ami által jól megfigyelhetőek a kortárs koreai művészetben jelentkező hagyománykereső tendenciák, a modern esztétikai szemlélet és ideálok.
A kiállító dél-koreai alkotók különböző korosztályokat képviselnek, de közösek a törekvéseik abban, hogy művészetükkel tudatosan utaljanak koreai örökségükre: a kézműves hagyományokra és a kelet-ázsiai filozófiai gondolkodásmódra. Többen közülük a nyugati művészeti technikák elsajátítása után fordultak a koreai kézműves hagyományokhoz és alapanyagokhoz.
Fontos volt számukra, hogy megtalálják saját koreai identitásukat, miközben korszerűek és modernek maradnak. Ezek az elgondolások, a koreai művészek és gondolkodók önazonosságának keresése a koreai népi hagyományokban, napjainkban is jelen vannak Dél-Koreában. Megfigyelhető egyfajta nosztalgia és büszkeség a koreai hagyományok iránt.
Az elmúlt időszakban a Nyugat is felfigyelt e kelet-ázsiai országra, és nem csak a könnyűzene (K-pop) területén, hanem a történelmi filmsorozatok és a hagyományos koreai művészetek felelevenítésével is egyre divatosabbá tették Koreát, számos nyugati rajongót szerezve maguknak.
Az itt kiállító művészek közül Suh Jeong-Min és Ilhwa Kim a koreai kézműves tradíciók újra felfedezésével, a sajátosan koreai handzsi papír művészetükbe emelésével érték el saját, egyéni hangjukat, koreai önazonosságukat, amelyet világszerte nagyra értékelnek. E külföldi elfogadottságnak nem csak a mai „Korea-divat” az oka, hanem az a fajta vizuális hatás is, ami közvetlenül megérint bennünket e tárgyak kapcsán. A tarka, de mégis egységes színvilág és a felhasznált anyag érzékisége kultúráktól függetlenül is közvetlenül hat ránk. Mozgás és életöröm jellemzi e képeket, ugyanakkor a keleti, koreai utalások és alapanyagok nem uralják az általános hatást, hanem érzékekre lefordíthatóvá teszik azt.
A kiállító művészek Suh Jeong-Min서정민 (1962), Ilhwa Kim 김일화 (1967), Lim Dong-Lak 임동락 (1954), Hur Kyung-Ae 허경애 (1977) különböznek mind nemben, mind életkorban, de közös tulajdonságuk a Koreára jellemző élénk színvilág, ami egy-egy alap színárnyalaton belül jelenik meg, kontrasztosabbá és érdekesebbé téve a felületek hatásait.
A festő Hur Kyung-Ae, és a handzsi papírral dolgozó Ilhwa Kim és Suh Jeong-Min is egyek abban, hogy a képi felületről a térbe mozdulnak alkotásaik, és izgalmas átmenetet képeznek a festmény és a szobor műfajai között. A szobrász Lim Dong-Lak a digitális tervezés eszközeivel pedig a kelet-ázsiai filozófia gondolatait fordítja térbeli nyelvre.